El Consell dels Joves de Gandia és una entitat amb veu pròpia i autonomia en la defensa dels interessos de la joventut de la ciutat. La seua relació amb l’Ajuntament es basa en la col·laboració institucional i el diàleg, però també en la capacitat de traslladar demandes, necessitats i propostes juvenils amb criteri propi.
Això significa que el CJG no és un òrgan municipal ni actua com a extensió de cap govern, sinó com un espai de participació juvenil que combina la cooperació amb les institucions amb una funció crítica, constructiva i propositiva. Aquesta relació permet que les reivindicacions juvenils arriben als espais de decisió sense perdre la seua autonomia ni la seua legitimitat associativa.
